الکتروموتور کولر آبی 1/2 اسب موتوژن

  الکتروموتور کولر آبی موتوژن 0.5 اسب (الکتروموتور تک فاز موتوژن) از سال 1355 تحت لیسانس وستینگهاوس شروع به تولید شده است. موتورکولر موتوژن معمولاً با گشتاور بالا و بصورت دو دور تولید می شوند. در صورت سفارش مشتری شرکت می تواند تک دور آن ها را نیز بسازد.

ویژگی های عمومی موتور کولر موتوژن 1/2 اسب

اجزای الکتروموتور کولر آبی موتوژن

 

اجزای الکتروموتور کولر آبی موتوژنSP

 

فریم

فریم موتور کولر موتوژن 0.5 اسب دارای سایز 56 است. این فریم ها از جنس فولاد هستند. فریم موتور کولر آبی در مقابل خوردگی محیط رطوبتی درون کولر مقاوم است. علت آن هم پوشش این فریم با لایه ای از رزین پلی استر بی رنگ است. این فریم ها همچنین دارای استاندار آمریکایی NEMA-MG1 Part4 هستند.

شفت

شفت این الکتروموتورها یک سر خروجی است. با لایه ای سیاه رنگ جهت بالابردن مقاومتشان در برابر رطوبت پوشانده شدند. ابعاد شفت این الکتروموتورها هم با دستگاه های بسیار دقیق و تمام اتومات تولید شدند.

روتور

نوع روتور آن ها قفس سنجابی است. توسط آلومینیوم خالص تزریق شده است. با ماشین آلاتی دقیق بصورت خودکار ماشین کاری می شوند. کلید گریز مرکز آن ها درون موتور روی شفت جاسازی شده است.

براکت ها

براکت های الکتروموتور کولر آبی به روش ریخته گری با آلیاژ آلومینیوم تزریق می شود. سوئیچ مخصوص آن روی براکت عقب قرار داده می شود. محل نصب ارت هم بر روی براکت عقب است. این محل را توسط علامتی مخصوص (دایره ای که درونش دو خط عمود برهم دارد) تعیین کرده اند.

خنک کاری

روش خنک کاری این الکتروموتورها IC01 به وسیله پره های روتور است. این روش مطابق NEMA-MG1 Part6 استاندار است یا همان open drip protection یا odp می باشد . وقتی روتور می چرخد هوا از کانال براکت ها مکیده می شود به درون و از سوراخ های فریم خارج می شود.

روغنکاری

الکتروموتور کولر آبی موتوژن بی نیاز از روغن کاریست. این ویژگی از طراحی مخصوص آن به شمار می رود. روانکاری که درون مخزن داخل براکت ها وجود دارد بین شفت و یاتاقان ها به صورت خودکار جریان دارد.

درجه حفاظتی

درجه حفاظتی موتور کولر آبی IP22 (تیپ موتور از نوع ODP) است. این الکتروموتورها مناسب دائم کار S1 است. که مطابق استاندارد NEMA-MG1 Part5 معادل LEC 34-5 است. مفهوم جملات اینست که؛ الکتروموتورها در برابر اجسام صلب با قطر بیش از 12mm مقاومند. همچنین در برابر قطره های آبی که از بالا با زاویه 15 درجه می چکند، مقاوم هستند.

 

موتور کولر موتوژن 0.5 اسب SP